پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
طرح «ساماندهی تجمعات» بایگانی شده / منتظر لایحه دولت هستیم
طرح «ساماندهی تجمعات» بایگانی شده / منتظر لایحه دولت هستیم

آصفری عضو کمیسیون شوراها گفت : اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد نمایندگان، بررسی طرح ساماندهی تجمعات را کلید خواهند زد.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تجمعات در این کمیسیون، گفت: در حال حاضر این طرح در کمسیون شوراها بایگانی شده و منتظر ارائه لایحه دولت در زمینه ساماندهی تجمعات هستیم.

وی افزود: در صورتی که دولت لایحه ساماندهی تجمعات را به مجلس ارائه دهد این لایحه با طرح نمایندگان تجمیع و یک لایحه پخته و جامع در این باره به هیئت رئیسه برای بررسی در جلسه علنی تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه قانونمندکردن تجمعات مردم امری واجب و مهم است، ادامه داد: ساماندهی تجمعات مردم می‌تواند جلوی سوء استفاده جریانات برانداز را بگیرد.

آصفری با بیان اینکه بنده چندین جلسه با مراکز پژوهشی و علمی درباره موضوع ساماندهی تجمعات مردم برگزار کردم، گفت: کمیسیون شوراها به عنوان کمسیون تخصصی پیگیر این موضوع است و اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد نمایندگان، بررسی طرح ساماندهی تجمعات را کلید خواهند زد.

نماینده اراک در مجلس، گفت: مجلس و دولت به دنبال این هستند که مکان‌هایی را برای تجمعات سیاسی و صنفی مردم مشخص کنند تا مردم با انجام هماهنگی‌های لازم و رعایت چارچوب‌های مشخص بتوانند در این مکان‌های مشخص مواضع خود را اعلام کنند و مسئولان مربوطه نیز پاسخگوی مطالبات آنها باشند.

آصفری با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که اقشار و اصناف مختلف بتوانند اعتراض خود را در چارچوب قانون به گوش مسئولان برسانند و مسئولان نیز موظف شود تا ظرف زمانی مشخص پاسخ خواسته‌های آنها را بدهند، اضافه کرد: باید در تجمعات مبانی و اصول رعایت شود و نمایندگان در پی این هستند که قانونی جامع و کامل تدوین شود که همه احزاب، اقشار، انجمن‌ها و اصناف در آن نقش داشته باشند.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام