پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
بی‌توجهی دولت‌ها به احکام مربوط به احزاب در برنامه ششم توسعه/ احزاب در مطالبه‌گر حقوق مردم نقش محوری دارند
بی‌توجهی دولت‌ها به احکام مربوط به احزاب در برنامه ششم توسعه/ احزاب در مطالبه‌گر حقوق مردم نقش محوری دارند

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی دولت‌ها به احکام مربوط به احزاب در برنامه ششم توسعه، گفت: احزاب نقش محوری در مطالبه‌گر حقوق مردم نقش و ایده پرداز برای قوای مجریه و مقننه دارند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احکام برنامه ششم توسعه پیرامون توسعه فعالیت احزاب، گفت: ما در کشور برنامه‌ای برای توسعه فعالیت احزاب نداریم، احزاب تنها در ایام انتخابات فعال و پس از انتخابات غیرفعال می‌شوند. ما نیاز داریم احزاب برای مجلس، دولت و حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حتی روابط بین الملل برنامه‌پردازی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی معتقد است: احزاب باید به عنوان موتور محرک دولت و مجلس فعالیت داشته باشند اما در این حوزه اقدامی صورت نگرفته و احکام برنامه ششم توسعه اجرا نشده است.

وی افزود: احزاب باید برنامه‌های مختلفی برای مسائل مختلف داشته باشند. مردم هم باید جایگاه احزاب را بشناسند و با آنها آشنا شنود ولی امروز وقتی صحبت از احزاب می‌شود، ذهن مردم به سمت انتخابات مجلس و شوراها و ریاست جمهوری می‌رود در حالی که احزاب می‌توانند فراتر از این عمل کنند.

آصفری با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید به طور مفصل به بحث احزاب پرداخته شود، گفت: مهم‌تر از تدوین برنامه برای احزاب باید شرایط فعالیت آنها را تسهیل کنیم و موانع پیش روی آنها را مرتفع کنیم. احزاب باید بتوانند فراتر از این موضوعات ایده پردازی کنند. با قوانین موجود هم احزاب می‌توانند فعالیت خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: در مجلس اقداماتی برای برگزاری تجمعات احزاب و تشکل‌ها صورت گرفته است و اصلاحات قانون هم در دستور داشتیم. دولت موظف به همکاری با آنها است. احزاب باید مطالبه‌گر حقوق مردم و ایده پرداز برای قوای مجریه و مقننه باشند، در این زمینه خلاء‌هایی وجود دارد که با توسعه فعالیت احزاب رفع می‌شود. احزاب می‌توانند پل ارتباط مطالبه گری مردم با مسئولان باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بر اساس بند (ز) ماده 105 ذیل بخش سیاسی، دفاعی و امنیت برنامه ششم توسعه؛ دولت موظف است برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه‌ای طراحی نماید که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام