پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
دولت دبیرخانه ای برای هماهنگی وزارتخانه ها در راستای عضویت در پیمان شانگهای ایجاد کند
دولت دبیرخانه ای برای هماهنگی وزارتخانه ها در راستای عضویت در پیمان شانگهای ایجاد کند

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد: نباید کسی به صورت جزیره ای از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بهره گیرد از این رو تشکیل دبیرخانه ای در دولت برای این موضوع ضروری است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر رئیس جمهور به ازبکستان در چارچوب نشست سازمان همکاری شانگهای، گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نشان داد که تلاش مذبوحانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران و کاهش سطح روابط ما با دنیا بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: امروز دنیا نیازمند توانمندی های ایران در حوزه انرژی، جاده ابریشم و حمل و نقل جاده ای و ریلی است، از سوی دیگر ثابت شد نمی توانند ایران را محدود کنند و اجازه برقراری ارتباط با دنیا را به ما ندهند.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در شانگهای در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اثرگذار است، بیان کرد: ما باید از این فرصت برای افزایش سطح مبادلات با کشورهای عضو این سازمان استفاده کنیم، از این رو باید زیر ساخت های لازم برای روابط تجاری از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را فراهم کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای، می‌توان بر تحقق وظایف و اهداف اقتصادی این سازمان اثرگذار بود. همچنین تحریم‌ها خنثی می‌شود و توسعه روابط اقتصادی ایران با اعضای این سازمان فراهم می‌شود و هر دو طرف می‌توانند از آن بهره مند شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید در دولت دبیرخانه ای برای هماهنگی بین وزارتخانه ها ایجاد شود تا از ظرفیت های حمل و نقل، صنعت و معدن، محیط زیست، انرژی، اتاق های بازرگانی و معادن ایجاد شود، در این دبیرخانه باید سبته اقتصادی، مدیریتی قراهم شود تا کسی جزیره ای عمل نکند و همه کشور از ظرفیت های عضویت در شانگهای بهره مند شوند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام