پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری با اشاره به برگزاری مسابقات جام بین‌المللی دریا در باکو مطرح کرد:
افزایش تبادلات تجاری در جریان تقویت توان دفاعی و نظامی کشورهای حاشیه خزر
افزایش تبادلات تجاری در جریان تقویت توان دفاعی و نظامی کشورهای حاشیه خزر

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور معتقد است برگزاری مسابقات جام بین‌المللی دریا با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت، منجر به توافق‌ها و افزایش همکاری‌ها شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شرکت ایران در مسابقات جام بین المللی دریا در باکو که با حضور نیروهای نظامی کشورهای حوزه دریای خزر برگزار می شود، گفت: پیام روشن برگزاری این مسابقات برای کشورهای بیگانه ای است که همواره قصد دخالت در امور منطقه با هدف ایجاد ناامنی و کاهش ثبات را دارند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حوزه دریای خزر متعلق به کشورهای حاشیه این دریا بوده و این کشورها امنیت و ثبات آن را تأمین می کنند از این رو هر اقدامی در منطقه نیز باید با اجازه این کشورها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری میان کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه امنیت، تجارت کالا، مبارزه با قاچاق، برگزاری مسابقات و مانورها می تواند از برخی ناهماهنگی ها برای پوشش دادن این مسائل جلوگیری کند، اظهار  داشت: همچنین این همکاری ها می تواند با شناسایی ظرفیت ها منجر به شکل گیری توافق های خوبی در حوزه تأمین امنیت منطقه شده و ظرفیت و آمادگی دریانوردان در حوزه تجاری و امنیتی را نیز بالا ببرد.

آصفری ادامه داد: از سوی دیگر باراندازهای بزرگی که در حاشیه دریای خزر وجود دارد ظرفیت خوبی برای استفاده در همه حوزه های تجاری و اقتصادی است که با تقویت توان داخلی کشورها در جریان ایجاد هماهنگی ها، اجازه ورود بیگانگان به منطقه برای استفاده از این ظرفیت ها گرفته می شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات نظامی دریایی نیز برای کشف نقاط ضعف و قوت کشورهای حاشیه دریای خزر بسیار مهم است و می تواند سطح مبادلات اقتصادی را نیز در جریان افزایش امنیت ثبات آن، بالا ببرد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام