پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
شرکت‌های ایرانی باید در بازار سوریه فعال شوند/ آمادگی مجلس برای رفع موانع قانونی
شرکت‌های ایرانی باید در بازار سوریه فعال شوند/ آمادگی مجلس برای رفع موانع قانونی

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه مقننه آمادگی دارد موانع قانونی یا بسترهای قانونی لازم برای توسعه فعالیت ها و تعاملات اقتصادی با سوریه را فراهم کند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق در راستای توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه، گفت: ایران نقش پررنگی در مبارزه و نابودی با تروریست های تکفیری داعش در سوریه داشت و موجب شد آرامش و ثبات به مردم این کشور بازگردد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون کشور سوریه نیازمند بازسازی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: بر این اساس دولت سوریه باید از ظرفیت های ایران در حوزه های خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، صنعت و غیره استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های سوریه خسارات زیادی را دیده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که شرکت های ایرانی دارای توانمندی های خوبی در حوزه راه، شهرسازی و غیره هستند لذا در تقویت مناسبات دوجانبه باید به این موارد توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد برخی کشورها که حامی تکفیری ها بودند، امروزه در سوریه فعال هستند و پروژه های اقتصادی را اجرا می کنند اما کشورمان در این حوزه نتوانسته خوب ایفای نقش کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع وزارت امور خارجه باید تلاش بیشتری کند تا موانع همکاری های دوجانبه برطرف شود؛ همچنین قوه مقننه نیز آمادگی دارد موانع قانونی یا بسترهای قانونی لازم برای توسعه فعالیت ها و تعاملات اقتصادی با سوریه را فراهم کند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام