پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک در مجلس:
رسیدگی به مشکلات اصناف برنامه اولویت‌دار امور مالیاتی استان مرکزی باشد / در پرداخت مالیات رعایت انصاف مورد توجه قرار گیرد
رسیدگی به مشکلات اصناف برنامه اولویت‌دار امور مالیاتی استان مرکزی باشد / در پرداخت مالیات رعایت انصاف مورد توجه قرار گیرد

آصفری گفت: رسیدگی به مشکلات اصناف به خصوص کسبه بازار تاریخی اراک، باید برنامه اولویت‌دار اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری در جلسه رسیدگی به مطالبات بازاریان اراک در حوزه علمیه آقاضیاالدین این شهر، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی باید در خصوص بررسی وضعیت چگونگی تعیین مالیات و هر آنچه در این حوزه مورد نظر است، ظرف مدت یک هفته آینده جلسه ای را با رؤسای 38 اتحادیه‌ صنفی استان برگزار کند.

وی ادامه داد: این جلسه باید با هدف توافق بین رؤسای اتحادیه های صنفی و امور مالیاتی استان مرکزی انجام شود. تا زمانی که نتیجه این جلسه مشخص نشده، نباید کسبه‌ای به کمیسیون و مراجع قضایی معرفی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی کارمندان امور مالیاتی با مراجعان برخود نامطلوب دارند که این موضوع مورد انتقاد است. کارمندان حق ندارند برخورد ناشایستی با مراجعان به ویژه مراجعان کسبه و بازاریان داشته باشند.

آصفری تصریح کرد: سایر خرید و فروش‌هایی که کسبه با کارتخوان و حساب بانکی خود انجام می‌دهند، نباید در فهرست مالیات لحاظ شود و در نهایت از آنها درخواست مالیات صورت گیرد. مالیات حق بیت المال است و همه موظف به پرداخت آن هستند، اما باید در پرداخت آن رعایت انصاف مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: قانون برای ایجاد رضایتمندی مردم تدوین می‌شود. در شرایطی فعلی که بیماری کرونا کاهش یافته و این قشر می‌خواهد برای جبران خسارت فعالیت داشته باشد، نباید با وضع مالیات‌های سنگین مشکلات این قشر را افزایش داد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در بند م تبصره 12 قانون برنامه بودجه 1400 عنوان شده هر کسبه ای باید حساب تجاری داشته باشد و هر پولی که در دستگاه کارتخوان جابجا می‌شود به عنوان درآمد و فروش محاسبه می‌شود.

علی حبیبی کمیجانی با بیان اینکه میزان مالیات سال 98 در اراک 45 درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته 33 هزار و 830 اظهارنامه مالیاتی وارد سامانه استان مرکزی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد اظهارنامه مالیاتی 26 هزار و 500 فقره توافقی و برای 16 هزار و 500 اظهار نامه، مالیات صفر تعیین شد. برخی اظهارنامه‌ها تعدیل شده و در برخی اظهارنامه‌ها ضرایب به شدت کاهش یافته است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار داشت: نرخ اجاره بهای واحدهای صنفی بر اساس بلوک بندی تعیین می‌شود که در سال جاری این نرخ 20 درصد افزایش داشته است. 

در این نشست تعدادی از بازاریان مطالبه و درخواست خود را از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند. بازاریان اراک در چند روز گذشته نسبت به سیاست‌های جدید مالیاتی معترض بودند و با تجمع مقابل امور مالیاتی استان مرکزی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند. 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام