پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
در دیدار با آصفری مطرح شد
حقوق کارکنان کتابخانه‌های عمومی نیاز به بازنگری جدی دارد
حقوق کارکنان کتابخانه‌های عمومی نیاز به بازنگری جدی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: حقوق و مزایای کارکنان کتابخانه‌های عمومی نیاز به بازنگری جدی و افزایش متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری،به نقل از خبرگزاری فارس ظهر امروز با هدف بررسی راه‌حل‌های رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با با محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 آصفری در این نشست بر ضرورت حمایت از وضعیت معیشتی کتابداران و افزایش حقوق آنها تاکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوانین و مقررات و مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اصلاح شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه‌های عمومی و ترویج بیشتر کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مهدی ثامنی مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: حقوق و مزایای کارکنان کتابخانه‌های عمومی نیاز به بازنگری جدی و افزایش متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه دارد و مطابق مقررات اداری، افزایش حقوق همانند کارکنان سایر ادارات دولتی می‌بایست.

وی ادامه داد: علاوه بر ضرورت رسیدگی به امور معیشتی کتابداران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیازمند مصوبات حمایتی مجلس در افزایش بودجه سالانه کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی همچنین به ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی استان به ویژه در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا پرداخت.

همچنین در این جلسه پیرامون نحوه همکاری شهرداری‌ها در پرداخت سهم نیم درصد و همچنین بررسی وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی استان بحث و گفتگو شد.

در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌های مجازی کتابداران و برگزاری محفل‌های ادبی در شرایط شیوع کرونا، پیرامون مقوله تبدیل کتابخانه‌های عمومی به باشگاه‌های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی و فعالیت‌های فراتر از عملکردهای فعلی کتابخانه های عمومی بحث و تبادل نظر شد.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام