پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
همراهی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی منجر به افزایش بازرسی ها شده است
همراهی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی منجر به افزایش بازرسی ها شده است

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازرسی های با برنامه و بدون برنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران، نشان دهنده همکاری تهران با آژانس است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران، گفت: بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران، نشان دهنده همکاری تهران با آژانس است همچنین این بازرسی ها حاکی از پایبند بودن ایران به توافقات و پروتکل های بین المللی در زمینه هسته ای بوده و جمهوری اسلامی ایران فعالیتی خلاف NPT انجام نداده و همه اقدامات هسته ای صلح آمیز است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: البته اگر قرار باشد آمریکایی ها و غربی ها به تعهدات خود پایبند نباشند و در مذاکرات هسته ای تعهد ندهند و به آن عمل نکنند بی شک ایران دلیلی برای همکاری بیشتر با آنها نمی بیند و همکاری خود را متناسب به عملکرد آنها کاهش می دهد.

وی اظهار داشت: غربی ها بیش از این بد عهدی نکنند، مسیر که برای مذاکرات باز شده است را طی کنند و به تعهدات پایبند باشند. زیاده خواهی آمریکایی ها و غربی ها سبب می شود جمهوری اسلامی ایران بازرسی های آژانس را محدود کند و اگر این اتفاق رخ دهد برگشت جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره و اجازه دادن بازرسی های بدون برنامه غیر ممکن خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: بازرسی ها دو پیام دارد که نشان می دهد ایران هیچ خلافی از تعهدات خود انجام نداده همچنین بیان می کند که ایران آمادگی همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه زمینه های هسته ای را دارد به شرطی که غربی ها و آژانس هم به تعهدات خود عمل کنند. توقع می رود آژانس در گزارشی که برای شورای حکام از فعالیت ایران تهیه می کند از همکاری های تهران بگوید و بیان کند ایران به تعهدات خود عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آژانس اتمی در این ماه در گزارش محدودی که بلومبرگ مدعی است آن را مشاهده کرده، اعلام کرد «تعداد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته از 21 تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران، بیش از یک بازرسی در هر روز بوده است».

به ادعای این گزارش، بازرسی‌ها حتی پس از تصمیم ایران برای ممانعت از ارائه داده‌ها و جلوگیری از بازدیدهای سرزده از فوریه ۲۰۲۱ رکورد زد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام