پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
طرح نظام پایدار درآمد شوراهای اسلامی در دستور کار مجلس است
طرح نظام پایدار درآمد شوراهای اسلامی در دستور کار مجلس است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نظام پایدار درآمد شوراهای اسلامی با هدف کمک به اختیارات پارلمان‌های شهری در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگارایرنا، «محمدحسن آصفری» روز شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی افزود: این طرح ۷۰ ماده دارد که در صورت تصویب شدن اختیارات بالایی به شوراها می‌دهد و می‌توانند در امور بهداشتی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند و دست خالی این شوراها از اعتبارات پُرخواهد شد.

وی اظهار داشت: کشور نظام پسا انتخابات ندارد که فقدان این قانون برای برخی از شوراها مشکلاتی را به وجود آورده که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۶ هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که نظارت بر فعالیت این شوراها نیاز به قانون دارد.

آصفری افزود: سال گذشته ۴۳۴ تخلف از مجموع ۱۲۶ هزار عضو شوراهای اسلامی در کشور گزارش شده که کمترین تخلف مربوط به استان مرکزی است که نشان از انتخاب خوب مردم به ویژه در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی روستاها بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: چند موضوع و مطالبه مردم باید در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد که تعویض شبکه آبرسانی روستایی یکی از این مطالبات است.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو برای تعویض شبکه آبرسانی قرارگاهی تشکیل داده که درصورت تهیه لوله توسط این قرارگاه، عملیات اجرایی لوله گذاری در استان مرکزی قابل انجام است.

آصفری افزود: توسعه شبکه کابلی مخابرات در استان مرکزی به ویژه فیبر نوری باید در سفر ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد و بیش از این مردم در انتظار داشتن یک خط ثابت تلفن نباشند.

وی اظهار داشت: لازم است بازسازی راه های اصلی و فرعی استان در سفر ریاست جمهوری با هدف تامین اعتبار لازم مورد توجه قرار گیرد زیرا ایمن نبودن جاده‌های استان حوادث ترافیکی زیادی را به همراه دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان مرکزی اختلاف زیادی با منابع طبیعی دارند و نیاز به مصوبه هیات دولت در سفر به استان مرکزی است.

آصفری افزود: کمبود آب آشامیدنی مشکل دیگری است که باید در این سفر به آن پرداخت و اکنون ۳۵ روستا آب غیربهداشتی دارند و ۱۰ تا ۱۵ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند و لازم است برای ساخت مجتمع آبرسانی در این سفر اعتبار درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: تعیین سهم آلاینده پتروشیمی و پالایشگاه در آلودگی هوا، استفاده از پساب فاضلاب اراک برای بخش کشاورزی از دیگر مطالباتی است که در سفر ریاست جمهوری به استان باید به آن پرداخت.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: یکی از عوامل گرانی زمین در روستا این مجموعه است و با این شیوه ها نمی‌توان مردم را صاحب خانه کرد.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در شرایط سختی است، هر کشور دیگری به جای ایران بود با این میزان تحریم و محدودیت سربلند نبود اما کشور ما به خاطر دعای خیر شهدا، عنایت حضرت ولیعصر(عج) و بصیرت مردم مقاوم ایستاده است.

آصفری با بیاناینکه بودجه سالانه کشور باید ۹۰ میلیارد دلار باشد که اکنون با ۱۸ میلیارد دلار اداره می شود، بیان کرد: نگاه دولت گذشته به غرب بود اما نگاه دولت جدید استفاده از ظرفیت داخلی است.

نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی شوراها نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام