پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
درآمد اتاق‌های بازرگانی ایران کجا می‌رود؟
درآمد اتاق‌های بازرگانی ایران کجا می‌رود؟

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامي گفت: درآمد یک در هزار و سه در هزار، اتاق‌های بازرگانی که توسط پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و ... پرداخت می‌شود در چه محلی هزینه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در 10 ‌سال اخیر در دستور کار امروز (سه شنبه 30 فروردین) مجلس قرار داشت. 

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور در جریان بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: هدف از این طرح کمک به بخش تولید و بخش خصوصی، تجارت و چرخش بهتر چرخ اقتصاد است.

وی افزود: با وجود اینکه اتاق‌های بازرگانی موظف بودند که برای تسهیل امر تجارت و بهبود وضعیت اقتصادی اقدام کنند اما این اتاق‌ها به منابعی برای برخی افراد تبدیل شده است؛ در واقع برخی از اعضای این اتاق‌ها به جای اینکه به دنبال رفع مشکلات تولیدکنندگان و تسهیل صادرات و برطرف کردن موانع پیش روی کارخانجات باشند به دنبال منافع خود هستند و خود را پشت احزاب سیاسی پنهان می کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: درآمد اتاق‌های بازرگانی که شامل موارد مختلف مانند یک در هزار و سه در هزار است و توسط شرکت‌های بزرگی مانند پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و ... پرداخت می‌شود در چه محلی هزینه می‌شود؟ چه اقداماتی از این محل انجام گرفته است؟

آصفری گفت: سفرهای خارجی که اعضای اتاق بازرگانی با پول تولیدکننده انجام می‌دهند چه خروجی برای بخش خصوصی دارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام