پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
از یکسو جوانان را به طرح‌های دانش بنیان تشویق و از سویی اینترنت را گران می‌کنیم
از یکسو جوانان را به طرح‌های دانش بنیان تشویق و از سویی اینترنت را گران می‌کنیم

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مقایسه قیمت اینترنت در ایران با سایر کشورهای دنیا، اظهار کرد: امروز می‌توان گفت که ما در قیمت اینترنت مانند کشور آنگولا هستیم و در آنگولا نیز اینترنت به همین گرانی ارائه می‌شود که در ایران وجود دارد.  

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش بهای اینترنت در کشور گفت: امروز در شرایطی که بر لزوم پیگیری طرح‌های دانش بنیان از سوی جوانان تاکید می‌کنیم، قیمت اینترنت در ایران بسیار گران شده است؛ این در حالی است که یکی از لوازم انجام کار دانش بنیان، وجود زیرساخت برای ارتباط جوانان با دنیا و بهره گیری از علوم مختلف از طریق فضای اینترنت است.

وی با بیان اینکه «متاسفانه امروز قیمت اینترنت بسیار گران شده است و خانواده‌ها در حال مواجهه با مشکلاتی جدی در این زمینه هستند»، خاطر نشان کرد: به غیر از کسب و کارهای اینترنتی، بخش قابل توجهی از کسب و کارهای فعال در کشور از اینترنت استفاده می‌کنند بر همین اساس نیز افزایش قیمت اینترنت می‌تواند هزینه‌های این کسب و کارها را افزایش دهد؛ در این شرایط فشار ناشی از افزایش قیمت اینترنت بر دوش مردم خواهد بود.

این نماینده مجلس در مقایسه قیمت اینترنت در ایران با سایر کشورهای دنیا، اظهار کرد: امروز می‌توان گفت که ما در قیمت اینترنت مانند کشور آنگولا هستیم و در آنگولا نیز اینترنت به همین گرانی ارائه می‌شود که در ایران وجود دارد.

آصفری با انتقاد از کیفیت ارائه اینترنت در کشور گفت: متاسفانه سرعت اینترنت در کشور بسیار پایین است و ما در مقایسه با کشورهای منطقه سرعت و رتبه قابل قبولی نداریم؛ نمایندگان مجلس در این زمینه در جلسات اخیر تذکری جدی به وزیر ارتباطات دادند.

وی با طرح این پرسش که عواید ناشی از افزایش قیمت اینترنت در جیب چه کسی می‌رود؟ تصریح کرد: متاسفانه با وجود افزایش قیمت‌ها  تغییری در زیرساخت‌ها انجام نمی‌شود و ما در برخی روستاها با مشکلاتی در تامین زیرساخت‌ها و عدم توسعه فیبر نوری مواجهیم. همچنین توسعه دسترسی به اینترنت در برخی روستاها و شهرها وجود ندارد؛ در این شرایط این سوال مطرح است که عواید ناشی از این افزایش قیمت‌ها در جیب چه کسی می‌رود؟ اگر افزایش قیمتی اعمال می‌شود، باید سرعت و کیفیت ارائه اینترنت افزایش یابد و توسعه پهنای باند مربوطه نیز شامل همه کشور شود، وقتی این اتفاقات شکل نمی‌گیرد دیگر توجیهی برای افزایش قیمت اینترنت وجود ندارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام