پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
مانع‌تراشی‌های داخلی در حوزه کسب و کار باعث خودتحریمی شده است
مانع‌تراشی‌های داخلی در حوزه کسب و کار باعث خودتحریمی شده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: همان طور که تحریم‌های خارجی علیه کشورمان مشکل ‌ساز شده است، مانع‌تراشی‌های داخلی نیز در قبال حوزه کسب و کار باعث شده ما خودتحریمی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید پیرامون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: همان طور که تحریم‌های خارجی علیه کشورمان مشکل ‌ساز شده است، مانع‌تراشی‌های داخلی نیز در قبال حوزه کسب و کار باعث شده ما خودتحریمی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اینکه فقط ما از وزارت اقتصاد بخواهیم در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار پاسخگو باشد، مشکلی را حل نخواهد کرد و کار اصلی در این زمینه در اختیار وزارت کشور است که هنوز فرمانداری‌ها و شهرداری ها را در این حوزه وارد نکرده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز نهادها و مجموعه‌هایی مانند کانون وکلا به جای اینکه به دنبال اجرای قانون باشند، خود مانع‌تراشی می‌کنند و قصد ندارند از انحصاری که وجود دارد، دست بردارند.

آصفری تصریح کرد: جوانان ما برای گرفتن یک مجوز باید کفش‌های آهنین بپوشند و چندین واسطه برای گرفتن مجوز کسب و کار داشته باشند. در این میان نقش بانک‌ها برای صدور مجوزهای کسب و کار چیست؟

وی اظهار داشت: باید هر ماه جلساتی در استانداری‌ها برگزار و مشخص شود چه میزان به قانون صدور مجوزهای کسب و کار عمل شده است. توقع ما این است که همه وزرا در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار پاسخگو باشند و تا این اقدام صورت نگیرد، قانون روی زمین خواهد ماند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام