پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
اقدامات ایران در جزایر سه گانه برای ایجاد امنیت در مرزهای آبی سرزمینی است
اقدامات ایران در جزایر سه گانه برای ایجاد امنیت در مرزهای آبی سرزمینی است

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار کرد: اقدامات توسعه ای ایران در جزیره های تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در راستای ایجاد امنیت در مرزهای آبی کشورمان است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران، گفت: بدون شک جزیره های تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی جزء لاینفک جغرافیای ایران اسلامی هستند و هیچگاه از ایران عزیز جدا نخواهند شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات توسعه ای ایران در این مناطق در راستای ایجاد امنیت در مرزهای آبی کشورمان است، اظهار کرد: در واقع فعالیت های اخیر در جزایر مذکور موجب رشد اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد شد. البته هر چند این فعالیت ها دیر صورت گرفت اما اقدامی مثبت ارزیابی می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجازه دخالت کشورهای دیگر در امور جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را نمی دهیم، ادامه داد: توصیه می شود کشورهایی که اقدام به صدور بیانه علیه کشورمان کرده اند، به مسائل داخلی خودشان بپردازند زیرا این اقدامشان نمی تواند مانعی برای فعالیت های توسعه ای ایران باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بدون شک موضع گیری های این کمیته عربی بیشتر جنبه سیاسی دارد، افزود: همچنین به سران این کشورها پیشنهاد می شود اسناد تاریخی مربوط به این مناطق را یکبار بررسی کنند و سپس اقدام به صدور بیانیه کنند.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد هیچ مبنای حقوقی در این بیانیه مشاهده نمی شود که بیانگر پوچ بودن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمیته چهارجانبه عربی ضمن مداخله در امور ایران، اتهامات و ادعاهای همیشگی خود درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی و با اشاره به سفر اخیر سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جزیره تنب بزرگ و افتتاح فرودگاه «امام علی (ع)» در این جزیره، اظهارات مقامات ایرانی در این خصوص را «تحریک‌آمیز» و «نقض حاکمیت امارات» خواند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام