پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شود
جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: الان زمان آن است که جلسه مشترک، علنی و غیرعلنی بین دولت و مجلس برگزار شده و مشکلات اقتصادی مردم رصد و دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی، (یکشنبه 29 تیرماه) طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با استناد به ماده 207 آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد سؤال نمایندگان از وزرا اظهار داشت: امروز ارزش پول ملی کشور آنقدر کاهش پیدا کرده که اگر پول خرد را کیلویی بفروشید ارزشش از پول واقعی آن بیشتر می‌شود.

 وی افزود: نزدیک به یک ماه است از وزیر اقتصاد درخواست سؤال داشتیم که نسبت به علت کاهش ارزش پول واقعی کشور پاسخ بدهند اما چرا هیأت رئیسه آن را در دستورکار قرار نداده و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده نمی‌دهد.

آصفری تأکید کرد: سؤال نمایندگان از وزرای مربوطه باید فوری به کمیسیون ارجاع داده شود و کمیسیون باید ظرف دو هفته پیرو ماده 207 سؤالات را مطرح کند و پاسخ دهد. 

وی با بیان اینکه امروز مردم در مورد مسائل مختلف کشور سؤال دارند گفت: علت اینکه پول ملی کشور اینقدر کاهش پیدا کرده و جایگاهی ندارد چرا نباید این سؤال در دستورکار قرار بگیرد و وزیر اقتصاد پاسخ بدهد.

وی ضمن انتقاد از اداره شدن وزارت صنعت و معدن و تجارت با سرپرست گفت: امروز مردم روغن 5 کیلویی را 50 هزار یا 60 هزار تومان می‌خرند. باید فردی به مجلس آمده و در این زمینه پاسخی به نمایندگان بدهد. چرا هیأت رئیسه از وزرا برای پاسخ دادن به سؤالات دعوتی نمی‌کند. 

وی گفت: نگذارید شأن مجلس زیر سؤال برود. ما وکلای مردم هستیم و باید نسبت به ارزش کاهش پول ملی کشور و... پاسخگو باشیم و وزرا باید به مجلس آمده پاسخ بدهند و راهکاری ارائه دهند. الان زمان آن است که جلسه مشترک، علنی و غیرعلنی بین دولت و مجلس برگزار شده و مشکلات اقتصادی مردم رصد و دنبال شود و برای مردم پاسخگو باشیم. 

امیرحسین قاضی‌زاده در پاسخ به تذکر شفاهی گفت: تاکنون سؤالات به هیأت رئیسه واصل شده که همه این سؤالات به کمسیون‌ها ارجاع داده شده است و طبیعتاً روند آن باید دنبال شود و دعوت از وزرا در کمیسیون به عهده هیأت رئیسه خود کمیسیون‌ها است. وقتی گزارش‌های کمسیون‌ها آماده شد آنگاه باید برای صحن قرار بدهیم. در حال حاضر هیچ سؤالی به هیأت رئیسه واصل نشده است. 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام