پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
تکمیل راکتور اراک قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات را افزایش داد
تکمیل راکتور اراک قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات را افزایش داد

نماینده مجلس تاکید دارد که با الزام دولت به تکمیل راکتور اراک، قدرت چانه زنی ایران در میز مذاکرات افزایش چشمگیری پیدا کرد.  

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تکمیل راکتور اراک تا پایان سال آینده گفت: برنامه تکمیل راکتور آب سنگین اراک کاملا بومی سازی، بدون هیچ گونه کپی برداری و بدون حضور مستشار خارجی انجام می شود. این پروژه توسط دانشمند و مهندسین داخلی در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارد قطعا و امکانات لازم تهیه شده و در حال نسب است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه تکمیل این راکتور می تواند درمذاکرات اثرگذار باشد، اظهار داشت: با تکمیل آن طرف مقابل متوجه می شود که ایران برای فعالیت های خود در هر زمینه ای نیازی به غربی ها ندارد.

وی ادامه داد: ضمنا اینگونه اتفاقات می تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد و قدرت چانه زنی ما را در میز مذاکرات بالا ببرد لازم به تاکید است همه فعالیت راکتور اراک در راستای صلح آمیز بوده، جنبه نظامی ندارد و برای کارهای تحقیقاتی پژوهشی، تولید آب سنگین و سوخت های مورد نیاز کشور طراحی می شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تکمیل راکتور اراک از جمله مواردی است که به واسطه مصوبه اقدام راهبردی مجلس در حال اجرا است، ما دولت را موظف کردیم که به تکمیل پروژه اراک سرعت ببخشد  چرا که در قدرت چانه زنی ما در مذاکرات کمک بسزایی کرد.

آصفری تاکید کرد: هر چه طرف مقابل در مذاکرات هسته ای خواهان سرعت دادن به گفتگو باشد نمی تواند مانع پیشرفت ما در فعالیت هسته ای در چارچوب ضوابط و قوانین بین الملل باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: پیشرفت قابل قبولی در طرح تکمیل راکتور اراک صورت گرفته است که تا پایان سال آینده در خط تولید قرار می گیرد و قابل بهره برداری می شود./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام