پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
ایران باید سطح مبادلات خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش دهد
ایران باید سطح مبادلات خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش دهد

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در شرایط تحریمی افزایش سطح مبادلات با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند بر شکست تحریم ها اثرگذار باشد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت افزایش ارتباط و مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان گفت: در سال های اخیر سطح مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه کاهش پیدا کرده است این در حالی است که توجه به بازار کشورهای همسایه می تواند ما را از فشار اقتصادی دور کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: ایران می تواند بازار خوب اقتصادی برای سایر کشورها باشد از این رو باید سطح مبادلات را با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس با عقد توافقنامه های یکجانبه و دوجانبه افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: به دلیل حضور کمرنگ ایران در بازار کشورهای همسایه، رقبای ما این بازارها را تصاحب کرده اند از این رو انتظار می رود که دولت و وزارت خارجه برای جبران، به سرعت روابط تجاری با کشورهای همسایه را گسترش دهیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: افزایش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند به نفع هر دو کشور باشد بنابراین باید این فرصت دو جانبه به هر دو کشور داده شود و از این فرصت و بستر برای عبور از تنگنای اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نجفی سفیر کشورمان در عمان با اشاره به روند روبه رشد حجم مبادلات تجاری تهران و مسقط تصریح کرد: در ده ماه سالجاری، حجم مبادلات تجاری دوکشور به بالغ بر یک میلیارد دلار رسیده است که حدودا چهل و پنج درصد رشد نشان می دهد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام